Jaki wpływ na turystykę w Polsce ma COVID-19?

Niedługo skończy się kolejny wakacyjny sezon. Będzie to czas podsumowań, szczególnie dla polskiej branży turystycznej. Obostrzenia w Polsce są znacznie luźniejsze niż jeszcze kilka miesięcy temu, mimo to hotelarze, restauratorzy i właściciele obiektów turystycznych muszą przestrzegać wielu wytycznych.

Sezon wakacyjny w Polsce

Nie ma wątpliwości, że tegoroczne wakacje stały się dla wielu Polaków odskocznią od codzienności, dlatego turyści tłumnie ruszyli w polskie góry i nad Bałtyk. Już kilka miesięcy przed rozpoczęciem sezonu nie brakowało sygnałów świadczących o tym, że miejsca w hotelach i pensjonatach rozchodzą się w szybkim tempie. W związku z licznymi i często zmieniającymi się obostrzeniami w innych krajach polscy turyści chętniej planują wakacje w kraju. Dodatkową zachętą ma być bon turystyczny, który mogą wykorzystać rodziny z dziećmi.

Zmiana trendów w podróżowaniu

Nie ma wątpliwości co do tego, że pod wpływem pandemii zmieniły się preferencje Polaków co do sposobu spędzania czasu wolnego. Pomimo tego, że nadal dużym zainteresowaniem cieszą się aktywności internetowe, takie jak gry oferowane przez ,   dużą popularnością cieszy się wynajem kamperów oraz przyczep kempingowych, które obiecują większą niezależność podczas kolejnych etapów podróży. Z drugiej strony Polacy chętnie korzystają z pokoi i apartamentów na wyłączność. Dzięki temu ograniczają kontakt z innymi gośćmi i mogą cieszyć się większą swobodą.

Wycieczki po górach, wycieczki rowerowe i spływy kajakowe to z kolei sprawdzone sposoby na aktywne spędzenie wolnego czasu na łonie przyrody. Tego rodzaju aktywności szczególnie brakowało Polakom w sezonie zimowym i w okresie największych obostrzeń. Szansa na rozwój stoi także przed turystyką typowo uzdrowiskową. Ozdrowieńcy mogą być bardziej niż wcześniej zainteresowani podreperowaniem zdrowia w obiektach sanatoryjnych lub tych oferujących nieco więcej, niż podstawowe usługi SPA.

Mniej klientów zagranicznych

Duży spadek dochodów dla branży turystycznej powoduje mniejsza ilość zagranicznych turystów odwiedzających nasz kraj. Powrót do stanu przed pandemią może być kwestią nawet kilku lat i koniecznym wydaje się tu promowanie Polski jako kraju, który dba o bezpieczeństwo turystów.

Czy okres wakacyjny pozwoli branży turystycznej na odrobienie strat? Będzie to bardzo trudne, jednak napływ turystów z pewnością pozwoli stanąć na nogi tym przedsiębiorcom, którzy przez miesiące borykali się z problemami finansowymi.